Prijava
Korisničko ime:

Lozinka:

remember me

Zaboravili lozinku?

Registrirajte se!
Glavni menu
Potraga
Tko je online
16 korisnika je online (2 korisnika cita Novosti)

članovi: 0
Gosti: 16

više...
HULK-Novosti
Chat WIKI Kontakt
Google : Medijski eksperti o rastućoj moći Google-a, Yahoo-a i Microsoftovog MSN-a
Poslao nesho on 09.07.2006 15:50:35 (3245 Čitanja)
Google

Medijski experti strahuju da bi ove tvrtke svoje pozicije mogle zloupotrijebiti manipulirajući rezultatima pretraga. Mogućnosti primjene takvih manipulacija su skoro neograničene (od politike (cenzura) pa do ekonomije). Više o tome


Da li postoji kakva (open) alternativa tim divovima?

Stranica pripremljena za ispis Pošaljite priču prijatelju
Komentari su osobni stavovi autora. Admini ne odgovaraju za njihov sadržaj.

Autor Mišljenje
slobodan
Poslano: 10.07.2006 3:36:43  Izmjenjeno: 10.07.2006 3:36:43
Linux Master
Aktivan od: 04.01.2005
Mjesto: 33 stupnja i 4 minute sjeverno, i zatim 5 koraka na zapad
Broj postova: 2391
 Re: Medijski eksperti o rastućoj moći Google-a, Yahoo-a i...
Ne. Nije stvar samo u softveru, nego i u hardveru te brzini linka. Sa yahoom bi se možda i moglo mjeriti ako je netko spreman skupiti donaciju od koje milijarde dolara potrebne za data centar sposoban odraditi posao pretraživanja, ali google je otkupio hrpu do tada neiskorištenih optičkih vlakana za svoju vlastitu mrežu.

S takvim stvarima se ni jedna open alternativa ne može mjeriti.

Autor Mišljenje
morb
Poslano: 10.07.2006 6:04:28  Izmjenjeno: 10.07.2006 6:04:28
Upravo došao
Aktivan od: 10.07.2006
Mjesto:
Broj postova: 1
 Re: Medijski eksperti o rastućoj moći Google-a, Yahoo-a i...
www.mozdex.com
www.dmoz.org
www.gigablast.com (ovaj nije open, ali je eto alternativa)

NIsta od doticnih nije mjerljivo s Googleom (za sada). Mozda, jednog dana...

Autor Mišljenje
Libervisco
Poslano: 10.07.2006 12:55:05  Izmjenjeno: 10.07.2006 12:55:05
Regularni posjetitelj
Aktivan od: 15.01.2005
Mjesto:
Broj postova: 46
 Re: Medijski eksperti o rastućoj moći Google-a, Yahoo-a i...
Mozdex.com je nedavno promjenio vlasnika koji sad obecava svasta, pa cemo viditi. Ima svoj blog na http://www.mozdex.com/blog/

Jos jedan pretrazivac na slobodnom softveru je http://objectssearch.com/ koji ima i jos dosta drugih pretrazivackih opcija kao recimo video, image, audio i wikipedia search..

Jedino bi im dobro dosao bolji dizajn. Ja sam dizajnirao trenutni look za Mozdex.. mozda bi se trebao ponudit i za ObjectsSearch.

Autor Mišljenje
tna
Poslano: 12.07.2006 4:17:06  Izmjenjeno: 12.07.2006 4:17:06
Upravo došao
Aktivan od: 12.07.2006
Mjesto:
Broj postova: 2
 Re: Medijski eksperti o rastućoj moći Google-a, Yahoo-a i...
Problem nije nepostojanje ili nekoristenje trazilica koje se temelje na nekoj od otvorenih licenci, vec de facto monopol jedne trazilice.
Postoje i druge koje mogu dati pristojne rezultate: exalead, accoona i sl., ali ih ljudi ne koriste: u tome je srz problema.
Ljudi ne osjecaju potrebu da dominantnim trazilicama (ovo bi slobodno mogla biti jednina) traze alternative pa imamo stanje kakvo komentiramo.
Podici trazilicu na lucene/nutch kombinaciji (apache licenca, ako se ne varam) nije uopce ne znam kako skupo: nekidan sam citao clanak o podizanju trazilice koja indeksira 10^8 stranica (2% google indeksa) i vraca rezultate unutar pola sekunde za oko 50k eura opreme. Ali sta s tim?
Bilo bi super kad bi postojalo desetak dominantnih trazilica, bez da iti jedna ima vise od 20% upita/korisnika. Nema cenzure, nema iskrivljavanja informacija, previse je igraca za oligopol...a nije uopce nezamislivo da se to i dogodi kroz koju godinu.

Autor Mišljenje
slobodan
Poslano: 12.07.2006 8:32:15  Izmjenjeno: 12.07.2006 8:32:15
Linux Master
Aktivan od: 04.01.2005
Mjesto: 33 stupnja i 4 minute sjeverno, i zatim 5 koraka na zapad
Broj postova: 2391
 Re: Medijski eksperti o rastućoj moći Google-a, Yahoo-a i...
Jedino ako će sve te tražilice indeksirati isto (sve) područje neta, jer ako ne, onda je opet problem, jer treba isprobati sve tražilice. Ovisno o brzini linka i vremenu, to je neprihvatljivo za imalo ozbiljnije korištenje weba.

Sjećam se prije dok je bilo nekoliko različitih web tražilica, na svakoj si posebno morao pretraživati i dobijati svakakve rezultate. Google se probio kao najcjelovitija i relativno kvalitetna tražilica, i to su pravila igre na tržištu.

Veliki je skok između 2% i 50K eura opreme i 100% i hrpe milijuna eura opreme i prostora i linka i ljudi koji će to sve održavati...
Copyright © 1995-2009 HULK web team. Sva prava pridržana. RSS. Engine: XOOPS