Prijava
Korisničko ime:

Lozinka:

remember me

Zaboravili lozinku?

Registrirajte se!
Glavni menu
Potraga
Tko je online
8 korisnika je online (2 korisnika cita Novosti)

članovi: 0
Gosti: 8

više...
HULK-Novosti
Chat WIKI Kontakt
Novosti : Proizvođač Blendera bankrotirao
Poslao Anonimni majstor on 15.03.2002 12:47:23 (1973 Čitanja)
Novosti

Odobrio: igustin. Napisao: Anonymous.
Blender je zacijelo najpoznatija aplikacija za trodimenzionalno modeliranje i renderiranje pod GNU-Linuxom. Osim toga program je rabljen i pod Windowsima, FreeBSD, BeOSom, LinuxPPC-om i SGI (*odnedavno i MacOSX). Unatoč pokušajima s prestrukturiranjem, amsterdamska tvrtka NaN Technologies BV nije se poslovno uspjela osoviti na noge, tako da je NaN Holding, tj. vlasnik tvrtke, primoran obustaviti njezinu djelatnost i već je najavljen njen stečaj. Programski razvoj i podrška su već obustavljeni. Što će dalje biti s Blenderom, za sada još nije sasvim jasno. Budući je program stekao veliki broj pristalica, nije isključeno da će u okviru stečajnoga postupka Blender ostati pošteđen i zajednici korisnika biti prepušten na slobodno raspolaganje.

Dodatak by zblace@mi2.hr:
Ton Rosendal glavni programer projekta i osoba koja je prije korporativnog ustrojstva programirao veći dio Blendera je u više navrata isticao da će u slučaju financijskog kraha ili čeg sličnog otvoriti kod aplikacije kako bi se nastavio development...
Dobra situacija za ispitivanje moralnih načela programera koji oko freewarea izgrade cijeli community usera.
Super je da Blender ne kolisti licencirane tehnologije, te bi se mogao lako opensoursati ako ima dobre volje za to!
Za diskusiju s userima Blendermania forum.

Stranica pripremljena za ispis Pošaljite priču prijatelju
Komentari su osobni stavovi autora. Admini ne odgovaraju za njihov sadržaj.

Autor Mišljenje
Anonimni majstor
Poslano: 16.03.2002 8:50:05  Izmjenjeno: 16.03.2002 8:50:05
 Re: Proizvođač Blendera bankrotirao
Napisao: rado (rado at spamirajteme dot org) (http://pcchips.purger.com)
Prava šteta, Blender je jedan od primjera kako je moguće napraviti model prihvatljiv i komercijalnoj i OS zajednici. Nažalost, čini se da takvi modeli nisu financijski isplativi - na kraju priče, uvijek ostaju zaposlenici koje treba redovito plaćati, a ako revenue stream nije dovoljno dobar jasno je što će se dogoditi. Tko je probao Blender zna koliko je to moćan proizvod, pa iako nije prava konkurencija jednoj Mayi ili 3DS-u, s njime se mogu načiniti zbilja krasne stvari. IMHO, Ton je pogriješio u dvije stvari: napravio je nepregledno korisničko sučelje koje jest intuitivno kad se jednom naviknete na njega, ali je u odnosu na "razmažena" windowsolika sučelja dosta kompliciraniji; i puno efikasniji, ali to se ne računa u onom kritičnom trenutku kad se netko odluči kupiti proizvod, jer ljudi tad još obično nemaju dovoljno iskustva s proizvodom, pa zapnu na onom prvome - na sučelju... i to je loše. Stvori loš dojam i odgovori od kupnje.

Druga stvar je game engine koji mi se čini dobar, ali malo zakasnio u odnosu na druge slične stvari koje već postoje. IMHO je Ton trebao nastupiti drugačije - tiho razvijati engine i paralelno s time napraviti nekoliko jednostavnih, ali efektnih igara koje bi ponudio odmah uz engine. Time bi privukao i igrače i developere da pažljivije pogledaju o čemu je riječ.


Otvaranje koda Blendera nije loša ideja, to bi moglo načiniti potpuno otvoren, potpuno slobodan builder/game engine s kojim bi se mogle napraviti vrlo profesionalne igre, a pritom je u rukama i integrirani, vrlo moćan 3D alat; dodajte tome nekoliko dobrih filtera za import/export u druge formate i... ako niste profesionalac koji samo od toga živi, da li biste kupili 3DS?

Copyright © 1995-2009 HULK web team. Sva prava pridržana. RSS. Engine: XOOPS