Dnevnik: Linus Torvalds nije pravi otac Linuxa

Nadnevak 21.05.2004 13:07:01 | Tema: Linux u Hrvata

Odobrio: igustin. Napisao: igustin.
Današnji Poslovni dnevnik prenosi članak o studiji institucije Alexis de Tocqueville u kojoj pokušavaju dokazati kako Linus Torvalds nije autor Linuxa. To ne bi bilo vrijedno spomena, da nije sporno kako je to Dnevnik prenio (tim više što je autor članka novinar PC Chipa), te kako Dnevnik općenito prati Linux i open source...
Kao prvo, uopće ne navode izvor vijesti, a jasno je da autor članka nije bio u navedenom institutu i dobio vijest iz prve ruke, ali to je već počela biti ružna praksa mnogih "novinara" (čitaj: prepisivača s Interneta).

Drugo, vijest se prvotno pojavila na Yahoo News još 14. svibnja, dakle prije tjedan dana, a koju je Slashdot samo prenio. Vijest je sama po sebi toliko kontroverzna (da ne kažem apsurdna), da ju je potpuno neprofesionalno objaviti bez komentara, a kojih je u međuvremenu bilo poprilično. Za razliku od njih, Bug On Line je to odradio potpuno drugačije.

Treće, Linus Torvalds je ubrzo nakon objave studije objavio ironičan komentar te studije na Linux World portalu, što je preneseno i na Bug On Lineu, što se u Dnevniku uopće ne spominje. Kako je upravo on direktna meta studije, minimum profesionalizma nalaže da se objavi komentar napadnute strane.

Četvrto, Andy Tanenbaum, autor Minixa (studija tvrdi da je Linus uzeo kod iz Minixa), na čije se izjave u intervjuu pozivaju u studiji, sam je napisao komentar i demanti mnogih konstatacija, te kritizirao način na koji je intervju proveden i studija napravljena, što se također u Dnevniku uopće ne spominje.

Peto, u Dnevniku se uopće ne navodi činjenica zbog koje pada bilo kakva objektivnost studije, a to je da je navedeni Institut financiran od strane Microsofta.

Ovo nije jedini slučaj kako se Dnevnik sprda s Linuxom, a takav stil je očit od kada je Poslovni tjednik postao Dnevnik, i više nema autora poput Roberta Gabelića i drugih.

O tribini u KIC-u, na kojoj je bila i dr. Diana Šimić iz Središnjeg ureda za e-Hrvatsku, prvoj tribini o primjeni open sourcea u tijelima državne uprave na kojoj je sudjelovao netko iz Vlade, oni nisu napisali niti riječi, iako im je unaprijed bila poslana i obavijest o održavanju. Iako su mnoge novine i portali to obilato popratili, informacija o tribini je u Dnevniku objavljena je tek u usputnom okviru oko mjesec dana kasnije.

O DORS/CLUC 2004 manifestaciji nisu, koliko sam pratio, napisali niti jedne jedine riječi, iako je bilo preko 200 sudionika, s gostima iz Vlade, te uglednim stranim stručnjakom.

Međutim, o WinDaysima koji neosporno jesu veća manifestacija, ne samo da su svakodnevno tijekom održavanja pisali o njoj, već su danima prije i poslije objavljivali članke vezane za manifestaciju.

Ovakav način neobjektivnog i neprofesionalnog načina pisanja o IT događanjima definitivno ruši želju izdavača da Dnevnik bude ozbiljna poslovna novina.

Ivan Guštin



Ovaj članak dolazi sa HULK
http://www.linux.hr

URL priče je:
http://www.linux.hr/article.php?storyid=1578